Support Engineer

Functieomschrijving

Ben jij technisch en heb je brede kennis van IT en netwerkomgevingen en vind jij de beveiliging hiervan minstens zo belangrijk? Wil jij werken in een jonge, dynamische organisatie en bijdragen aan een veiliger Nederland? Dan is deze functie echt iets voor jou!


Wat ga je doen?
In de functie als Support Engineer voor onze afdeling Service & Support kom je in aanraking met een zeer diverse doelgroep van klanten en ESET partners die onze oplossingen uitrollen bij bedrijven van iedere omvang. Je biedt klanten & partners technische ondersteuning, denkt proactief met ze mee en adviseert hen over hoe zij het beste uit onze oplossingen kunnen halen! Jij bent ons onderscheidende vermogen als IT-security leverancier.


Wat kun je verwachten?

8:45 uur: Eerst even beginnen met een kop koffie. Er is een korte briefing waarin de afdelingsdoelstellingen worden toegelicht en de stand van zaken wordt doorgenomen.

09:00 uur: Je begint met het behandelen van de inkomende tickets en telefoontjes. Het gaat gestaag. De verwachtingen van de klant overtreffen staat voorop en je bent je er van bewust dat er altijd ruimte is voor verbetering.

10:00 uur: Een ESET partner belt met een aantal vragen over de implementatie van ESET security oplossingen. Hij is bij een grote klant in het Rotterdamse havengebied bezig met een grootschalige uitrol waarbij jouw expertise essentieel is voor het succes!

12:30 uur: Je schuift aan bij je collega’s van sales in de lounge en maakt even een broodje voor jezelf. Met een volle buik en nieuwe energie duik je daarna in de nieuwe versie van ons product om je kennisniveau op peil te houden.

15:00 uur: Je helpt je collega’s met de verwerking van de tickets. De doelstelling van deze week moet worden gehaald, maar je ziet ook toe op een goede sfeer. Een balans tussen werken en plezier is belangrijk bij ESET.

17:30 uur: Met een goed gevoel beantwoord je nog het laatste ticket van de dag. De dag is weer voorbijgevlogen!


Onder de werkzaamheden behoren;

  • Je bouwt aan klant- en partnerrelaties en onderhoudt deze
  • Technical Support; Verlenen van proactieve technische support aan partners en klanten (telefonisch en schriftelijk)
  • Kennisdocumentatie; Onderhouden van kennisbank
  • Training en opleiden van partners en collega's; geven van productdemo's, technische trainingen (zowel intern als extern).
  • Opzetten van testomgevingen voor het simuleren van support cases
  • Bemanning ESET Service Desk
  • Troubleshooten van problemen
  • Contact met ESET HQ voor issues tracking
  • Interne projecten
  • Eigen inbreng in Support op technisch vlak wordt verwacht

Functievereisten

Wat verwachten we van jou?
Ben jij servicegericht ingesteld en lijkt het je leuk om onderdeel te zijn van een jong en gezellig team? Voldoe je daarnaast aan de volgende voorwaarden, dan nodigen wij je uit om te solliciteren.

  • Ervaring met onderhouden en beheren van besturingssystemen is vereist (Windows, MacOS en Linux)
  • Goede kennis van Linux & Windows Server omgevingen is een pré
  • Affiniteit met IT Security
  • Ervaring met Deployment en Management Security oplossingen (Endpoint/server)
  • Je bent op de hoogte van de huidige ontwikkelingen op het gebied van IT Security en zorgt er voor dat deze kennis up-to-date blijft
  • Klantvriendelijkheid hoog in het vaandel
  • • Je bent in staat klantbehoeften te signaleren en verbetervoorstellen ter optimalisering
  • Organiserend vermogen
  • Stressbestendig en alert
  • Teamspeler
  • Communicatief en sociaalvaardig
  • Doorzettingsvermogen

Wat bieden wij jou?
Wij bieden je de mogelijkheid om je zowel op professioneel als persoonlijk gebied te ontwikkelen en geven je de middelen om dit te kunnen doen. Je komt te werken in één van de snelstgroeiende en dynamische branches ter wereld. Daarnaast hebben we een uitstekende pensioenregeling en krijg je natuurlijk voldoende vakantiedagen om ook van je rust te kunnen genieten. We bieden een marktconform salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring, en de mogelijkheid om gratis te fitnessen bij een sportschool bij jou in de buurt.


Wie is ESET Nederland?

ESET is dé kennispartner op het gebied van cybersecurity. In meer dan 30 jaar is ESET uitgegroeid tot cybersecurity expert met meer dan 100 miljoen gebruikers in 180 landen. Vanuit het kantoor in Sliedrecht helpen de cybersecurity experts van ESET Nederland consumenten en organisaties in hun strijd tegen cybercrime. Dit door het bieden van bekroonde IT-beveiligingsoplossingen, diensten en service van ongekende kwaliteit.

Wil je meer over ons weten? Neem een kijkje op www.eset.nl of bekijk het Corporate Profile waarin we beschrijven wie we zijn.

Word jij uitgedaagd door deze functie?

Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een kennismaking. Stuur je motivatiebrief en CV dan door via onderstaande link.

Voor vragen over deze vacature kun je bellen met Nick van der Wouden op telefoonnummer 0184-647720.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.